Help desk, support, czyli kontakt z klientem

Mimo, że te 2 wyrazy z tytułu tego artykułu są po angielsku, to jednak trwale zadomowiły się w Naszym języku polskim. Jest co prawda polski odpowiednik „BOK” (Biuro Obsługi Klienta), ale ja jednak przy takich bardziej informatycznych rzeczach wolę korzystać z „support”. BOK jednak kojarzy mi się z odwiecznymi kolejkami w salonach GSM… notabene to chyba właśnie ERA GSM wprowadziła pierwszy raz ten termin BOK? Przynajmniej ja ją z tym terminem od zawsze kojarzyłem… .

Z jakiegokolwiek help desk’u wszyscy na pewno niejednokrotnie korzystaliśmy. Głównie mam tutaj na myśli pomoc w rozwiązaniu problemu przez internet, dzięki kontaktowi z jakimś konsultantem via email, czat, komunikator, itp.

A ja, dzięki serwisowi krytycy.pl natknąłem się na ofertę firmy LiveCHAT Software S.A., która to świadczy kompleksowe usługi dostarczania odpowiedniego software’u dla firm, które potrzebują takiej usługi pośredniczącej między nimi, a klientami. Przede wszystkim mowa o Livechat Contect Center, który jest po prostu bardzo dobrze zorganizowanym chatem z licznymi opcjami konfiguracji. Chatem nie w sensie do pogawędek jak na interii, ale rozmową między klientem, a firmą. Tym bardziej jestem w szoku tego produktu, że wielokrotnie spotkałem się z nim, nawet o tym nie wiedząc. Dopiero teraz doceniłem firmy, które z tego korzystają. Chat ten można zobaczyć m.in. na www.linuxpl.com, www.mbank.pl. Wcześniej widząc to wyskakujące małe okienko myślałem, że jest to jakiś gotowiec znaleziony w sieci, a tymczasem jest to wypasiona kompleksowa obsługa.

Poczytajcie co nawet wikipedia pisze o tej firmie:

LIVECHAT Software S.A. – polskie przedsiębiorstwo informatyczne z siedzibą we Wrocławiu; producent oprogramowania komunikacyjnego dla biznesu. Firma powstała w 2002 roku jako Livechat Sp. z o.o.; od października 2007 roku jest spółką akcyjną.

Poza tworzeniem programów komunikacyjnych przeznaczonych do wykorzystania w biznesie, LIVECHAT Software jest od 2004 roku właścicielem serwisu czatowego POLChat. W lutym 2008 63% akcji firmy nabyła Gadu-Gadu S.A. sprawiając tym samym, że LIVECHAT Software stała się kolejną po Gadu-Gadu i Allegro.pl spółką w grupie kapitałowej koncernu Naspers.

No, a polskiego POLChat to chyba wszyscy znają, o Gadu-Gadu już nie wspomnę! :) Jak widać jest to dobrze prosperująca, odpowiednio rozwinięta firma. Widać to także po profesjonalnie wykonanej stronie www z przyjemną grafiką, dobrze dobraną kolorystyką. Oprogramowanie musi także robić dobre, skoro tacy giganci jak:

i inni, korzystają z ich usług.

Dla mnie (jako klienta) najbardziej podoba się to wyskakujące drobne okienko „W czym pomóc?” Po kilkunastu sekundach przeglądania strony.
Co oferuje administratorowi? Niestety nie mogłem tego sprawdzić, a jedynie wnioskować po screenach, ale jak widać bogatą historię rozmów, książkę adresową (najmniej ważna chyba :P), całe stado opcji do konfigurowania i wiele, wiele innych rzeczy, których nie widać na screenie.

Koszty? 99zł/m-c/operatora. Nie znam się jak dokładnie wyglądają stawki w tej branży, ale wg. mnie nie jest to i tak niska kwota jaka musimy zapłacić. Dobrze, że mamy możliwość przetestowania przez 14 dni tego oprogramowania zanim zdecydujemy się na zakup :) Ulotka

Screeny są zachęcające – ładnie wykonany program wkomponowany w przyjemną grafikę.

Artykuł komercyjny zgodny z etyką blogvertisingu.